Po drugi svetovni vojni je televizija prevladovala na trgu in izrinila radio iz sprednje in osrednje dnevne sobe doma. Toda tudi takrat se je radio odzval s prilagajanjem na mobilno in prenosno okolje. Na televiziji se je pojavil MTV in s tem potreba po poslušanju te glasbe tudi drugje. Radio je tako zapolnil svojo nišo z mobilnostjo. Poslušalci so lahko vsak dan poslušali glasbo in slišali informacije na poti, v avtu in na delovnem mestu.
Kasneje je sledil velik razpon televizije, kar je radio morda malo potisnilo na stranski tir za oglaševalce, a z razvojem digitalizacije je radio ponovno postal močnejši kot kdaj koli prej. Združevanje radia z digitalnim oglaševanjem na platformah, kot so Facebook, Instagram in/ali Google Adwords, je postala zmagovalno tržna kombinacijo za vsako podjetje.
Študija Colmarja Bruntona iz leta 2018 je pokazala, da se je najboljša donosnost naložbe zgodila, ko so podjetja skupaj uporabljali platforme za radijsko in spletno oglaševanje. Radio je še vedno ena najbolj prilagodljivih tehnologij na trgu in zapolnjuje pomembno nišo za potrošnike.
Pozitivno razmerje med radiem in digitalnimi mediji pri oglaševanju je bilo dokazano v študiji Commercial Radio Australia, ki raziskuje učinkovitost radijskega oglaševanja pri vplivanju na spletne dejavnosti. Marketinška analitika, uporabljena v tej raziskavi, je pokazala, da imajo ljudje, ki so slišali radijski oglas, šestkrat večjo verjetnost, da bodo to znamko iskali po spletu kot tisti, ki je niso slišali.
Skratka, radio je pomemben. Tu so razlogi, zakaj.
Lokalno nagovarjanje
Radio se ustvarja in uporablja lokalno, z lokalnimi novicami in lokalnimi oglaševalci, za razliko od satelitskega oddajanja, televizije ali večine oblik oglaševanja. Ljudje vzpostavijo posebno vez s svojo najljubšo lokalno radijsko postajo in osebnostmi v živo. Ljudje zaupajo postajam in osebnostim, s katerimi so se povezali v preteklih letih. Radio in njegovi ljudje se vsak dan povezujejo s skupnostmi in njihovimi poslušalci ter gradijo zaupanja vreden in resničen odnos s potrošniki.
Učinkovitost oglaševanja
Oglaševanje po radiu lahko ustvari dober položaj za vaše trženje. Lastniki podjetij lahko v prvem letu ali dveh dosežejo eksponentno rast, če jo pravilno izvedejo. FM radio je medij, ki doseže maso in ima dvojno prednost široke pokritosti in stroškovne učinkovitosti.
Mobilni medij
Radio je vklopljen v avtu, doma, v službi in na različnih platformah in napravah. Ne preseneča, da se ljudje, ki so na poti, z radiem poistovetijo, saj poslušajo novice in promet. Narašča tudi priljubljenost radijskih osebnosti, ki pa delujejo tudi na socialnih omrežjih.

Vplivanje na vedenje potrošnikov
Nič ne uspe tako kot radio, ko gre za vplivanje na vedenje potrošnikov. Včasih se vprašamo, ali je to sploh smiselno? Z radiem komuniciramo drugače kot drugi mediji. Ne gledamo, poslušamo. Poslušanje v nasprotju z gledanjem nikoli ni pasivno. To je dejavnost, ki vključuje našo pozornost, našo domišljijo in našo angažiranost. Psihologi verjamejo, da je radio toliko bolj učinkovit pri vplivanju na vedenje za svoje vrste kognitivne obdelave.
Tudi oglaševanje z radiem zlahka doseže ciljno skupino. Lokalne blagovne znamke bodo deležne dejstva, da je občinstvo vaše postaje lokalno. Čeprav vse pogosteje preživimo čas z digitalnimi mediji, oglasi v tradicionalnih medijih še vedno motivirajo. To je zato, ker imajo kanali, kot je radio, velik doseg.
Z radijskim oglaševanjem ustvarite svojo blagovno znamko
Ko gre za oblikovanje blagovne znamke, je radio idealen medij za oblikovanje blagovne znamke. Ključ do prepoznavnosti blagovne znamke je ponavljanje in ker je radio tako cenovno ugoden, lahko oglase predvajate večkrat, ne da bi prekoračili svoj proračun. Radio lahko ustvari močnejša združenja blagovnih znamk v mislih potencialnih gledalcev in televizijsko oglaševanje ter poveča ozaveščenost o znamki med širšo publiko.
Za razliko od drugih oblik oglaševanja, na primer tiskanih revij ali časopisov ali digitalnih oglasov, kjer se vaše sporočilo lahko izgubi v masi, je vaš oglas na radiu samostojen in se na edinstven način neposredno poveže z potencialnim kupcem vsakič, ko je oglas predvajanj.
Več na spletni strani Združenja neodvisnih radijev.
Vas zanima več o prednostih oglaševanja na preko Lokalne radijske mreže? Pišite nam na: aleks.zist@znr.si ali nas kontaktirajte direktno preko tega obrazca:
Error: Contact form not found.