Neposredno nagovarjanje kupca, da se naj odloči in kupi prav naš izdelek/storitev je le še del direktne prodaje. Vsebinski marketing z izobraževalno vsebino, usmerjeno v svetovanje kupcem, je v Sloveniji šele v povojih, najbolj se ga poslužujejo podjetja, z razvitim marketing oddelkom, ali pa manjši podjetniki in freelancerji z ustvarjanjem bloga.
V tujini se že več let daje poudarek na svetovanju kupcem preko vsebinskega marketinga. DemandGren je leta 2012 v raziskavi »Čemu dajati prednost pri vsebinah?« ugotovilo, da 75 % anketirancev spremlja ponudnike, ki preko vsebin dajejo kupcu rešitev, ne pa prodajno sporočilo. Raziskava je pokazala potrebo, da marketing in/oz. tržniki ponovno preučijo svoje prodajne strategije in se pri vsebinah usmerijo v potencialnega kupca ter mu preko vsebin dajejo možnost, da razume njihovo poslovanje, cilje, namen. Kupec se s tem prej poistoveti, tako, da najde rešitev za svoje potrebe in šele nato, ko se v to prepriča preko vsebin na spletu, kontaktira podjetje, kjer prodajalec zaključi prodajni proces.
V raziskavi je kar 55 % vprašanih izrazilo, da se bolj kot na specifikacijo izdelka osredotočajo na vrednost, ki jim jo le-ta prinaša. Večji pomen pridobiva priporočilo, pri katerem oseba izpostavi rešitev problema preko občutkov – kako ji je izdelek/storitev izboljšala kakovost življenja ali zadovoljilo neko potrebo.
Raziskava je prav tako poudarila pomen “zanesljive” vsebine. Na vprašanje, kako so se njihove potrošne navade spremenile v zadnjem letu, je kar 60 % vprašanih odgovorilo, da dajejo večji poudarek zanesljivosti vira ustvarjalca vsebine. Ugotovitve raziskave so pokazale, da je kar 77 % anketiranih pripravljenih deliti osnovne podatke (Ime in Priimek, Ime podjetja (če ga imajo) in Elektronski naslov) v zameno za to, da dobijo priročnik določenega podjetja v tiskani obliki, 75 % anketiranih pa poda te podatke v zameno za e-priročnik. Nasprotno pa, za vizualno vsebino, ki je bolj privlačna in neformalna, pričakujejo takojšen dostop – več kot tri četrtine (kar 74 %) pričakuje dostop do te vsebine brez registracije.
Računalnik je že skoraj zastarel, kot primarni raziskovalni program za pridobivanje informacij. Kar 40% anketirancev izjavlja, da pogosteje dostopajo do vsebin na svojem mobilnem telefonu, 23% pa pogosteje uporablja tablično napravo.
V primeru, da so naše stranke podjetja (prodaja B2B), je vsebinski marketing že skoraj osnova za delovanje. V zadnjem letu se je vlaganje tudi v vsebinski marketing za kupce (B2C) izredno povečalo. Raziskava »B2C Content Marketing«, iz oktobra 2016, je pokazala, da kar 86 % anketiranih podjetij vlaga v vsebinski marketing, od tega, jih je 21 % ocenilo vsebinski marketing kot zelo uspešen, 45 % kot uspešen, le 3 % anketiranih pa je opredelilo kot njihov vsebinski marketing kot nekaj, kar ne prinaša rezultatov.
Pri osredotočanju na vsebinski marketing je najbolj pomembna priprava dobre strategije in da se upoštevajo naslednja načela:
- vaša vsebina naj odraža vašo blagovno znamko,
- vsebina naj bo vidna – če pripravite odličen članek, video, intervju…katerokoli drugo vsebino, pa nihče ne bo vedel, da je vaša, ne boste od tega nič pridobili;
- vsebina naj bo interaktivna: blogi, vsebinski članki, video posnetki, intervjuji, zanimivi oglasi, nasveti: Kako?, …
- sebe postavite v center – ne zanemarite te vloge. Kaj povezuje vaše kupce z aplikacijo, z izdelki, s problemom in rešitvijo – VI! Unovčite to in povezujte.
Začeti je potrebno na začetku – pričnite pri ustvarjanju dobre vsebine. Več na info@svet-bz.si.