Že več kot desetletje je trend, da se mala in srednje velika podjetja osredotočajo na povečanje svojega digitalnega oglaševanja. V tem času so digitalni kanali veljali za stroškovno učinkovit način doseganja novih strank, predvsem zato, ker je bilo mogoče neposredno spremljati uspešnost oglaševalskih akcij. Ker pa je sedaj na vseh teh kanalih nastala velika konkurenca, podjetja ponovno pospešujejo vlaganje v tradicionalni marketing. Med vsemi tradicionalnimi “oddajanimi” kanali lahko radio pogosto daje rezultate, ki presegajo pričakovanja večine ljudi. Radio ima velik doseg.
Radio je kanal, ki je zelo privlačen, saj oglaševalcem omogoča, da dosežejo poslušalce po demografskih kategorijah in na zelo specifičnih lokacijah. Na radio je občinstvo pozorno, saj največ poslušanja pride med vožnjami. Od leta 2016 je 90 % potnikov vsaj občasno poslušalo radio.
Ti razlogi bi morali zadoščati, da vzbudijo zanimanje katerega koli direktorja trženja, vendar koristi radijskega oglaševanja niso omejene na te razloge. V tem članku bomo predstavili nekaj razlogov, zakaj bi lahko skoraj vsako podjetje izkoristilo dodajanje radia v svoje večkanalno oglaševanje.
Radijsko oglaševanje je stroškovno učinkovito
Čeprav bi neizkušeni lahko domnevali, da je radijsko oglaševanje precej drago, je resnica, da je radijsko oglaševanje morda najbolj stroškovno učinkovit tradicionalni oglaševalski kanal, ki je danes na voljo.
Ustvarjanje 60-sekundnega televizijskega oglasa bi zahtevalo naložbo v popolno zasedbo in ekipo, glasovne igralce, mikrofone, igralce, oblikovalce zvoka in še več. To je še preden upoštevate stroške, povezane z dejanskim prikazovanjem oglasa. Ustvarjanje radijskih oglasov je veliko preprostejši (in cenejši) postopek.
Kaj potrebujete za ustvarjanje učinkovitega radijskega oglasa? V večini primerov ne več kot le učinkovit scenarij. Dobri scenariji in priznane medijske osebnosti niso poceni, vendar so stroški v primerjavi s televizijskimi neprimerljivi. Poleg tega je treba oglas posneti le enkrat, nato pa ga lahko uporabite na več radijskih postajah.
Nizki začetni stroški radijskega oglaševanja so postali zelo privlačni, saj radio ponuja možnost popolnega prilaganja in priprave različnih oglasov.

Sodelovanje radijskega in digitalnega oglaševanja za doseganje boljših rezultatov
Kar je radiu povrnilo vrednost v času digitalizacije marketinga je spodbujanje potrošnikov k akciji. Največja težava pri oglaševanju na radiu je v tem, da ne moremo izmeriti njegovega neposrednega (ali takojšnjega) učinka. Pri sodelovanju z digitalnimi mediji, pa lahko zdaj digitalna dejanja merite (obiski spletnih mest, konverzije, telefonski klici).
Če sprejmete radio kot del vašega vse kanalnega pristopa, še ne pomeni, da se oddaljujete od drugih kanalov. Dejansko se radio skladno prilega digitalnim kanalom. Zlasti je učinkovit za kampanje, ki ciljajo na določena območja.
Za povečanje radijskih kampanj je izredno pomembno, da vzdržujete učinkovito digitalno prisotnost. Če potencialni uporabnik sliši vaš oglas in se nato obrne na Google, da bi izvedel več o vašem podjetju – je pomembno, da vas lahko takoj najdejo.
Radijski poslušalci vas lahko poiščejo v družabnih omrežjih, zato ohranjanje aktivne prisotnosti v družabnih omrežjih ne samo pomaga zagotoviti, da je vaša blagovna znamka prisotna, ko iščejo, ampak daje blagovnim znamkam tudi priložnost, da naredijo dober prvi vtis na tiste, ki so ponudbo prvič seznanili z radijskim oglasom.
Za optimizacijo oglaševanja je ključnega pomena popolna slika o tem, kako vaši digitalni kanali in kanali brez digitalnega odtisa ustvarjajo potrošniško pot za vaše stranke.
Radio targetira vaše potrošnike v pravem trenutku
Učinkovitost katere koli oglaševalske kampanje je odvisna od ciljanja. Pridobivanje pravega sporočila pred pravimi ljudmi ob pravem času. Bistveno je, da lahko svoje sporočilo oddate potrošnikom v času, ko je verjetno, da bodo opravili nakup.
Z lokalnimi možnostmi ciljanja in podrobnimi demografskimi podatki, ki jih zdaj ponujajo programi radijskega oglaševanja, je zdaj lažje kot kdaj koli prej zagotoviti, da se vaši radijski oglasi uvrščajo pred ciljno publiko.
Vendar je radijsko ciljanje veliko globlje od preprostih demografskih podatkov. Radio začne zares postajati učinkovit za podjetja, ko poveže demografsko ciljanje in časovno ciljanje. To jim zagotavlja, da ne bodo le dosegli pravih potrošnikov, temveč tudi, da bodo dosegli prave potrošniki, ko bodo le-ti, želeli ponudbo aktivno kupiti.
Radijski oglasi omogočajo ciljanje na določene »stične točke«. Stična točka, ki velja za radijsko oglaševanje, je določen čas v dnevu, ko so ljudje verjetno v svojih avtomobilih. Nekatere pogoste stične točke vključujejo:
- Zgodaj zjutraj v šolo.
- Zjutraj na delo v službo.
- Popoldanska vožnja po službi.
- Jutranji in večerni treningi.
To so pogosti časi, ko so ljudje v svojih avtomobilih, takrat najverjetneje komunicirajo z radijskimi oglasi.
Radio je kanal, ki je zelo privlačen, saj oglaševalcem omogoča, da dosežejo poslušalce po demografskih kategorijah in na zelo specifičnih lokacijah. Na radio je občinstvo pozorno, saj največ poslušanja pride med vožnjami. Od leta 2016 je 90 % potnikov vsaj občasno poslušalo radio.
Ti razlogi bi morali zadoščati, da vzbudijo zanimanje katerega koli direktorja trženja, vendar koristi radijskega oglaševanja niso omejene na te razloge. V tem članku bomo predstavili nekaj razlogov, zakaj bi lahko skoraj vsako podjetje izkoristilo dodajanje radia v svoje večkanalno oglaševanje.
Radijsko oglaševanje je stroškovno učinkovito
Čeprav bi neizkušeni lahko domnevali, da je radijsko oglaševanje precej drago, je resnica, da je radijsko oglaševanje morda najbolj stroškovno učinkovit tradicionalni oglaševalski kanal, ki je danes na voljo.
Ustvarjanje 60-sekundnega televizijskega oglasa bi zahtevalo naložbo v popolno zasedbo in ekipo, glasovne igralce, mikrofone, igralce, oblikovalce zvoka in še več. To je še preden upoštevate stroške, povezane z dejanskim prikazovanjem oglasa. Ustvarjanje radijskih oglasov je veliko preprostejši (in cenejši) postopek.
Kaj potrebujete za ustvarjanje učinkovitega radijskega oglasa? V večini primerov ne več kot le učinkovit scenarij. Dobri scenariji in priznane medijske osebnosti niso poceni, vendar so stroški v primerjavi s televizijskimi neprimerljivi. Poleg tega je treba oglas posneti le enkrat, nato pa ga lahko uporabite na več radijskih postajah.
Nizki začetni stroški radijskega oglaševanja so postali zelo privlačni, saj radio ponuja možnost popolnega prilaganja in priprave različnih oglasov.
Sodelovanje radijskega in digitalnega oglaševanja za doseganje boljših rezultatov
Kar je radiu povrnilo vrednost v času digitalizacije marketinga je spodbujanje potrošnikov k akciji. Največja težava pri oglaševanju na radiu je v tem, da ne moremo izmeriti njegovega neposrednega (ali takojšnjega) učinka. Pri sodelovanju z digitalnimi mediji, pa lahko zdaj digitalna dejanja merite (obiski spletnih mest, konverzije, telefonski klici).
Če sprejmete radio kot del vašega vse kanalnega pristopa, še ne pomeni, da se oddaljujete od drugih kanalov. Dejansko se radio skladno prilega digitalnim kanalom. Zlasti je učinkovit za kampanje, ki ciljajo na določena območja.
Za povečanje radijskih kampanj je izredno pomembno, da vzdržujete učinkovito digitalno prisotnost. Če potencialni uporabnik sliši vaš oglas in se nato obrne na Google, da bi izvedel več o vašem podjetju – je pomembno, da vas lahko takoj najdejo.
Radijski poslušalci vas lahko poiščejo v družabnih omrežjih, zato ohranjanje aktivne prisotnosti v družabnih omrežjih ne samo pomaga zagotoviti, da je vaša blagovna znamka prisotna, ko iščejo, ampak daje blagovnim znamkam tudi priložnost, da naredijo dober prvi vtis na tiste, ki so ponudbo prvič seznanili z radijskim oglasom.
Za optimizacijo oglaševanja je ključnega pomena popolna slika o tem, kako vaši digitalni kanali in kanali brez digitalnega odtisa ustvarjajo potrošniško pot za vaše stranke.
Radio targetira vaše potrošnike v pravem trenutku
Učinkovitost katere koli oglaševalske kampanje je odvisna od ciljanja. Pridobivanje pravega sporočila pred pravimi ljudmi ob pravem času. Bistveno je, da lahko svoje sporočilo oddate potrošnikom v času, ko je verjetno, da bodo opravili nakup.
Z lokalnimi možnostmi ciljanja in podrobnimi demografskimi podatki, ki jih zdaj ponujajo programi radijskega oglaševanja, je zdaj lažje kot kdaj koli prej zagotoviti, da se vaši radijski oglasi uvrščajo pred ciljno publiko.
Vendar je radijsko ciljanje veliko globlje od preprostih demografskih podatkov. Radio začne zares postajati učinkovit za podjetja, ko poveže demografsko ciljanje in časovno ciljanje. To jim zagotavlja, da ne bodo le dosegli pravih potrošnikov, temveč tudi, da bodo dosegli prave potrošniki, ko bodo le-ti, želeli ponudbo aktivno kupiti.
Radijski oglasi omogočajo ciljanje na določene »stične točke«. Stična točka, ki velja za radijsko oglaševanje, je določen čas v dnevu, ko so ljudje verjetno v svojih avtomobilih. Nekatere pogoste stične točke vključujejo:
- Zgodaj zjutraj v šolo.
- Zjutraj na delo v službo.
- Popoldanska vožnja po službi.
- Jutranji in večerni treningi.
To so pogosti časi, ko so ljudje v svojih avtomobilih, takrat najverjetneje komunicirajo z radijskimi oglasi.
Več na spletni strani Lokalna radijska mreža.
Vas zanima več o prednostih oglaševanja prek Lokalne radijske mreže? Pišite nam na: aleks.zist@znr.si ali nas kontaktirajte direktno preko tega obrazca:
Error: Contact form not found.