Priprava člankov – izbira naslova
Vsak članek naj ima jasen cilj za bralca in to naj bo vidno v naslovi.
Analiza konkurence
Mnoge teme se prekrivajo z drugimi, zato lahko najprej preverimo, kaj je že napisala na to temo konkurenca. Pomembno je najti edinstvene, zanimive poglede in vrzeli v pokritosti vsebine. Pogostost objavljenih tem ne pomeni uspešnosti.
Izbira podtem
Vsak odstavek naj bo jasno označen z naslovom.
Sveže ideje
Bralca bomo pritegnili le če bomo aktualni, povedali kaj novega.
Kako do novih idej za članke?
Ves čas zapišite vse svoje ideje! Kaj ste naredili, ko ste nazadnje imeli vsebinsko idejo, o kateri niste bili prepričani? Če tega niste takoj zapisali, ste morda zgrešili bistvo, ki ste ga želeli povedati.
Dejstvo je, da niso vse ideje o člankih – pravzaprav zelo malo člankov – pripravljene za takojšnje pisanje. Večino časa je treba več razmišljati o njihovem razvoju. To je vredu. Toda izgubljate, ko ne zabeležite vsega, kar bi lahko postalo popolnoma razvita ideja. Seveda se vse, kar zapišete, ne spremeni v članek, vendar to ne pomeni, da beleženje teh idej ni pomembno. Ena misel bi lahko sprožila nekaj, s čimer bi bilo vredno teči pozneje.
Vzemite si čas z idejskim procesom
Pogosta napaka je hitenje v fazi razmišljanja. Na splošno delajo v kratkih rokih, včasih pa se preprosto ne zavedajo, kako pomembna je ideja sama. Ne smete hiteti z ustvarjanjem idej in odločitvijo, s katerimi se boste potegovali. Ne pospešujte z idejo, ker mislite (ali vam govorijo), da jo morate zbrati in samo nekaj ustvariti. Recimo, da običajno porabite 15 minut, da pridete na idejo za članek, in tri ure, da ga napišete. Če ta članek ne uspe, ker ideja ni bila na mestu, so to tri ure in 15 minut vašega časa.
Raziskava ključnih besed
Ljudje, ki na spletu iščejo informacije o temi, o kateri razmišljate o pisanju, so trden pokazatelj, ki ga je vredno zajeti. Googlov načrtovalnik ključnih besed je odlično izhodišče, čeprav boste pri tem, kar iščete, morda morali malo premisliti.
Verjetno nihče ne išče natančnega naslova, ki ga imate v mislih. Pomislite na čim več sorodnih stavkov, ki bi jih kdo iskal, če bi jih ta tema zanimala.
Priprava osnutka
Raziskujem svojo izbrano idejo in ustvarim osnutka, ki podrobno opisuje, kaj bomo vključili.
Vsi pisatelji ne ustvarjajo orisov, vendar osnutki olajšajo pisanje vsebine in v večini primerov kakovostneje ter pomagajo ugotoviti, ali ima ideja smisel.
Pisanje in pregled
Pišemo, dokler članek ni končan.
Seveda na tej stopnji ni dokončan – imamo grob osnutek. To pomeni, da se vrnemo nazaj in urejamo, koščke, prepisujemo odseke in po potrebi prilagajamo vrstni red.
Nato se umaknem. Oddih daje svež pogled in pomaga odkriti napake in načine za izboljšanje članka, ki jih brez odmora ne bi opazili.
Pregled
Odmor lastnega dela je eden od načinov za odkrivanje napak in izboljšanje, vendar ne nadomešča svežega očesa.
Pravzaprav je znanstveno dokazano, da se trudimo odkriti lastne pravopisne napake.
Preden objavim vsebino, jo vedno posredujemo komu drugemu, da jo najprej prebere.
Kakšen naj bo članek?
Naj bo nepozaben!
Če ste kdaj gledali olimpijske igre, ste seznanjeni s tem konceptom. Ljudje iger ne spremljajo samo zato, da bi izvedeli, kdo je osvojil zlato, srebro in bron. Zgodbe o navdihu, upanju in drami o športnikih pritegnejo zanimanje gledalcev. Poznavanje zgodb športnikov naredi tekmovanje bolj zanimivo, zgodbe o zmagah in porazih pa bolj čustvene.
To je pomemben opomnik za vse ustvarjalce vsebin. Najbolj nepozabne so zgodbe o ljudeh, ne le o procesih ali rezultatih – in bralce in gledalce spodbudijo, da zgodbe delijo z drugimi.
Zapišite osrednjo zgodbo
Ustvarjalci vsebin se pogosto srečujejo z izzivi – redno pokrivanje istih tem v istih oblikah. Vendar to ne pomeni, da mora biti vsebina formularna ali ponavljajoča se. Naredite svoje raziskave, da boste lahko opazovali nepričakovane, možganske nevihte, nove preobrate in okrepili svoje besede.
Uporabite živahen jezik
To ne pomeni, da v stavke dodamo več pridevnikov in prislovov ali pišemo poetično, literarno. Pomeni izbrati vsako besedo, ki daje moč, ki ima nekaj za povedati ali nadaljuje zgodbo. Pomislite, kaj bi pritegnilo vas, ko odprete članek na 24ur ali Ptuj.info.
Vsak odstavek naj bo vidno nadaljevanje prejšnjega, naj se dogajanje skozi pisanje članka stopnjuje.
Pišite za svoje občinstvo, ne za vsako občinstvo
Kdo išče informacije, ki jih pišete? Ne pišite na splošno, ko pišete se nanašajte na osebo, ki bo to brala.
Pišite v internih izrazih in konceptih
Lekcija za ustvarjalce vsebine: Ne predvidevajte, da vaše občinstvo ve vse, kar počnete. Ni vam treba razlagati vsakega izraza, kratice ali koncepta v vsakem vsebinskem odstavku, lahko pa olajšate branje manj ozaveščenim v svoji publiki in dodajate preprosta dejstva. S tem boste pritegnili novo publiko, bolj ozaveščeni bralci pa bodo te odstavke preskočili.
Postavite zanimiva vprašanja
Kako bi vi opisali barvo vaših oči?
Najverjetneje ste se ustavili, da bi razmislili, nato pa pograbili podobo svojih šarenic, da bi dobili odgovor.
Za tisti delček sekunde, ki ste si ga zamislili, sem vas prijela. Vse s preprostim vprašanjem. Še dolgo potem, ko boste pozabili na članek, se boste spomnili tega vprašanja.
To je moč postavljanja vprašanj v vaši vsebini. Vprašanja pritegnejo bralce in simulirajo občutek pogovora. Pritegnejo vaše občinstvo in jim dajo razlog za skrb. Prikazujejo, da se pogovarjate z bralci, ne prek bralcev.
Uporaba kratkih stavkov
Zakaj dati prednost kratkim stavkom?
Daljši je stavek, več idej mora vaš um držati v napetosti do končne odločitve o tem, kaj vse besede pomenijo skupaj. Daljši stavki bodo bolj zapleteni – več podrejenih stavkov, več predložnih stavkov itd. To za bralca pomeni več duševnega dela. Torej, daljši je stavek, težje ga je prebrati.
Skratka: če je stavek predolg, ga bo bralec razlagal kot neroden. Kratek stavek je lažje obdelati.
Bežite pred zapletenimi besedami
Preproste besede so prijetne. Ponujajo majhen odpor. Zapletene besede zahtevajo dekodiranje. Poleg tega večina bralcev ni navdušena nad zapletenimi besedami. Pravzaprav raziskave kažejo, da jih bralci dojemajo kot znake pisateljeve nižje inteligence. Hudo.
Opustite slovnično »policijo«
Če dovolite, lahko slovnična policija priklene vašo ustvarjalnost in vaš um spremeni v zaporniško celico, iz katere domišljija ne more pobegniti.
A veste, kdo je pomembnejši od pomirjanja slovnične policije? Vaš bralec. Zato po potrebi kršite jezikovne zakone. In ko to storite, se ne počutite krive, počutite se osvobojeno. Zakaj? Ker si nekateri slovnični zakoni zaslužijo neposlušnost. V imenu jasnosti. V imenu pogovorne kopije.
Osredotočite se na “vas”
Ne vem tvojega imena. Prav tako nismo v isti sobi. Vseeno želim vašo pozornost. Kako naj ga zajamem? Z osredotočanjem na “tebe”.
Ko v svoji vsebini uporabljate oblike druge osebe, se zgodi dvoje:
Sporočite, da se pogovarjate s svojimi bralci.
Sporočate, da je vaše sporočilo v njihovo korist.
Zakaj je to pomembno?
Kako pa zagotovite, da je vaša vsebina osredotočena na vas?
Predstavljajte si, da se pogovarjate s prijateljem. S to miselnostjo bo beseda “ti” poniknila po vsej vsebini. Bralcu se bo zdelo, kot da ste svoje sporočilo prilagodili njim.
Zamenjajte “mi” za “jaz”
Odvisno od konteksta se beseda “mi” sliši neosebno, še posebej, če se uporablja za vzpostavitev zaupanja pri bralcu. Uporaba “mi” pravi: “Tukaj sem. Ampak v resnici nisem. Jaz sem samo predstavitev, simbol. “
Težava? Simboli so brez obraza, neotipljivi.
Beseda “jaz” ima eno samo podobo – vaš obraz. To kaže, da ste v pogovor vloženi, bralcem pa daje cilj, da jim namenijo pozornost.
Ne uporabljajte žargona
Zato iz svojega sporočila odstranite žargon. Pišite preprosto tudi če ste največji poznavalec: “Nihče se ni pritožil, da je besedilo preveč enostavno razumljivo.«
Pišite harmonično
Uskladite svoje stavke. Vsaka beseda je opomba; skupaj tvorijo melodije, fino uglašene z ločili. Zato ne pišite vsebin za svoje bralce. Namesto tega sestavite glasbo, prilagojeno njihovim ušesom.
Tako približate govor, ton glasu. Tako približate pogovor.
Med stavke vstavite prehodne besede, da vzpostavite tok, ritem. Zakaj? Ker disharmonija uničuje bralčevo razumevanje. To prekine pogovor. »Uho in možgani so uglašeni z jezikovnimi vzorci. Te vzorce, glasbo govorjenega jezika, želite podvojiti pri svojem pisanju. “
Označite besede za poudarek
V toku vokalnega pogovora poudarjate impulzivne besede. Kako odražate to vzdušje v svojem pisanju?
Poiščite priložnosti za ležeče besede. Kako? Besedilo preberite na glas. Pri tem boste našli besede, ki jih boste poudarili s tem, ko jih boste zapisali ležeče.
Razrežite besedilo
Dolg blok besedila je vizualni ekvivalent poslušanja nekoga, ki govori brez prekinitev. Težava? Vaš bralec ne more zadihati, da bi prebavil vsako točko. Zato svojo kopijo narežite na koščke velikosti ugriza.
Vizualno ga nastavite tako, da bo besedilo videti vabljivo, da ustreza bistvu prijetnega pogovora. Dajte prednost kratkim odstavkom. Med vsakim vstavite tudi presledek. Rezultat?
Lažje za oči, lažje za razumevanje.
Uporaba podatkov
Pri govorjenju jezika naše ciljne publike je pomembno, da smo natančni in uporaba statisičnih podatkov, letnic…drugih značilnosti v številkah je lahko še kako primerno za vključitev v članek.
Usmerite se na občinstvo
Nasvet: “Morate opustiti ego svoje blagovne znamke,vodite s potrebami občinstva in sledite slišanemu.«
MOBILNO: Pozabite na vse, kar ste mislili, da veste o branju vsebin na spletu ko gre za mobilne vsebine.
Čas je, da prestavimo stare paradigme. Branje vsebine z mobilne naprave se popolnoma razlikuje od branja vsebine na namizju. Tukaj je nekaj stvari, ki jih boste morali zavreči iz glave.
Zlati trikotnik
“Zlati trikotnik” je vzorec ogleda, pri katerem spletni uporabniki gledajo predvsem zgornji levi kot spletne strani ali rezultatov strani iskalnika (SERP). Načelo izhaja iz študij sledenja očem, v katerih večina hitrega gibanja oči pokriva trikotno območje
MOBILNO: Ljudje gledajo slike bolj kot besedilo
Študije o sledenju očem kažejo, da uporabniki mobilnih naprav bolj gledajo slike kot besedilo. Tukaj je študija, ki to dokazuje.
Uporabnikovo oko pritegne slike prej kot besedilo. Vendat … Uporabite manj slik. Zavzemajo dragocen prostor na zaslonu. Če slika ne napreduje, je ne uporabljajte za mobilne naprave.
MOBILNO: Znebite se nepotrebnih besed, stavkov, stavkov ali točk
Slavni francoski polimat Blaise Pascal je zapisal: “To sem naredil dlje kot običajno, ker nisem imel časa, da bi ga skrajšal.”
Njegova točka? Kratko pisanje zahteva čas in trdo delo.
Za mobilne vsebine je bistveno jedrnato pisanje. V tem primeru je nujnost bolj povezana z velikostjo zaslona kot z obsegom pozornosti uporabnika. Vaš cilj je uporabniku predstaviti čim več informacij na zaslonu, ne da bi morali od uporabnika povleči ali se dotakniti. Bolj ko boste lahko odločno izrazili idejo, tem bolje.
Ne priporočam, da pišete krajše vsebine. Dolgotrajna vsebina je živa in zdrava v dobi porabe mobilnih vsebin.
Na žalost nekaterim mobilnim tekstopiscem svetujemo, da pišejo manj. Ta nasvet je napačen. Daljše vsebine so še vedno primerne. Namesto da skrajšate vsebino, zaostrite svoje pisanje.
Naj bo vaša vsebina tako dolga ali kratka, kot je potrebna. Ne silite se v neko vnaprej ustvarjeno idejo o tem, kaj predstavlja pravo dolžino članka. Namesto tega obrišite članek z vsega, kar je nepotrebno.
MOBILNO: Ustvarite kratke in močne naslove
Vašemu naslovu ni treba zasesti več zaslonov. Kratko in sladko je bolje. Zakaj? Dolgi naslovi se izgubijo pod gubo.
Kratke naslove je mogoče hitro pregledati s hitrim pregledom.
Velik del odgovornosti za to seveda nosi oblikovalec. Mobilni oblikovalci se morajo zavedati, da jim ni treba ustvarjati pošastnih naslovov na mobilnih napravah. Hkrati jim lahko (in bralcem) pomagate tako, da svoje naslove strnete v bistvo.
MOBILNO: Spredaj naložite svojo najmočnejšo vsebino
Z ogledom namizja imate na voljo veliko prostora. V nekaterih oblikah spletnih mest so lahko vidni štirje ali pet odstavkov – pomikanje ni potrebno. Z mobilnimi telefoni so stvari nekoliko strožje. Zato začnite svoje članke z nekaj vrsticami, ki pritegnejo pozornost.
MOBILNO: Uporabite kratke odstavke
Bralci se ponavadi izgubljajo v dolgih odstavkih.
Gledalec gleda odstavek kot popolno misel. Če je ta misel predolga, bo bralec nestrpen in bo šel naprej.
Dolgi odstavki delujejo kot hitri udarci, da preprečijo tok članka. Nikjer ni tako resničnega kot na mobilnih napravah. Nedolžni odstavek s petimi stavki na namizju morda ne izgleda tako zastrašujoče, vendar se lahko zlahka spremeni v besedilno steno na mobilnem telefonu.
Napišite mnenja
Če pišete za izdelek ali storitev uporabite mnenja zadovoljnih strank.
Ključna je ideja
Če želite poiskati odlične ideje, se postavite v kožo osebnosti svojega kupca in razmišljajte kot vaša stranka.
To je dober nasvet, vendar ni tako enostavno, kot se sliši. Ne morete hoditi v čevljih osebe ali razmišljati kot stranke, če resnično niste v tem položaju, zato se tudi za vašo dobro idejo skriva raziskava.