Če se tudi sami ukvarjate s poslom ali imate podjetniško idejo, potem se želite predstaviti tudi prek spletne strani. Nekaj korakov kako naj bo spletna stran uporabniku prijazna.
Postavitev ciljev
Pred pričetkom izdelave spletne strani je dobro vedeti:
- Cilje spletne strani,
- Vašo buyer persono,
- Komunikacija s kupcem.
1. korak: cilji spletne strani
Kaj želite na spletni strani doseči?
Če gre za poslovno spletno mesto, bo vaš glavni cilj povečanje poslovnega dobička s povečanjem prodaje. To boste želeli razdeliti tudi na bolj še specifične in prehodne cilje. Na primer promocija lastne blagovne znamke ali usmerjanje prometa v vašo trgovino…
Če boste pisali objave v blogu in svoj blog sčasoma monetizirali, bodo vaši cilji spletne strani temeljili na spodbujanju prometa in oblikovanju skupnosti.
Tudi če želite samo uporabiti spletne strani zato, da svoje misli predstavite svetu ali delite svoje ustvarjalne projekte, si vseeno želite, da potencialni kupci ali somišljeniki vaše spletne strani najdejo in se z njimi povežejo.
Uspešno oblikovanje spletne strani je odvisno od tega, kaj želite doseči. Ne glede na cilj: več obiskovalcev, prodaja, naročniki, skupnost… Najprej je potrebno jasno opredeliti in zapisati cilje spletne strani. Na podlagi jasno opredeljenega cilja boste lahko ustvarjali podstrani, s katerimi boste kupce vodili do končne rešitve, ki je odvisna od cilja spletne strani.
2. korak: kdo so obiskovalci vaše spletne strani
Glede na to, koga želite pritegniti na spletno stran (kar je zelo povezano s cilji), temu bo prilagojena tudi vsebina, način pisanja, grafika, vizualizacija in druge aktivnosti.
3. korak: komunikacija s kupci prek spletne strani
Zelo veliko odličnih, lepih spletni strani najdemo na spletu. Žal, pogosto po objavi spletne strani podjetja ali posamezniki le-te opustijo. Resnica pa je, da se po izdelavi spletne strani delo na njej šele prične. Po objavi spletne strani poskrbite torej za redno ustvarjanje in dodajanje vsebine, oglaševanje spletne strani, inbond in outbond linke…
Oblikovanje spletne strani
Izbira domene
Izbira pravega imena domene je lahko izziv. Izbrati morate nekaj, kar je smiselno za vaše spletne strani in si obiskovalci lahko zapomnijo. Potrebno je preveriti ali je domena še na voljo. Izbirate lahko med veliko končnicami: .si, .eu, .com, …
Če že imate ime podjetja, boste v idealnem primeru želeli najti domeno, ki se ujema z imenom firme ali je vsaj podobna. Domeno spletne strani lahko ustvarite tudi glede na vaše izdelke, lastnosti izdelkov, počutje, oz. rešitev, ki jo izdelek prinaša…
Razmislite o različnih ključnih besedah in konceptih, ki so vam všeč in ki ustrezajo temu, kar boste ponujali na spletni strani. Sestavite različne kombinacije izrazov, ki so vam všeč, in preverite razpoložljivost domen.
Zakup gostovanja
Ob izbiri domene vam ponudnik le-te običajno ponudi tudi zakup gostovanja. Za eno spletno stran so osnovna gostovanja pri slovenskih ponudnikih povsem dovolj. Kapacitete lahko vedno povečate.

Načrtujte organizacijo spletne strani
Uspešno oblikovanje spletne strani zahteva pravilno organizacijo. Spletne strani naj imajo odlično izkušnjo za uporabnike. In če vas skrbi, da bo vašo spletno stran težko najti, je pomembno, da dobro organizirate SEO.
Preden se lotite samega oblikovanja spletne strani, razmislite, katere glavne strani in kategorije boste predstavili. Najpomembnejše strani naj bodo v vašem glavnem meniju, ki mora biti vključen na vsako stran, tako da bodo obiskovalci lahko lažje navigirali do najpomembnejših delov spletne strani.
Če bo vaše spletno mesto imelo le nekaj glavnih strani in bo precej osnovno, bo takšna organizacija spletnega mesta precej osnovna. Če pa boste imeli večje spletno mesto z veliko različnimi stranmi, kategorijami in podkategorijami, je še bolj pomembno, da pripravite načrt, kako bo vse organizirano.
Pri načrtovanju navigacije spletbe strani najprej pomislite na prihodnje obiskovalce. Katere kategorije so zanje najbolj smiselne? Kakšna struktura spletnih mest jim bo olajšala iskanje tistega, kar iščejo? Na tej točki boste naredili nekaj ugibanj (vaša analitika po zagonu spletne strani vam bo pokazala, ali imate primerno urejeno ali je potrebno kaj spremeniti). Bistveno lažje (in ceneje) je, če pregledno navigacijo naredite v začetku.
Razvijte uspešno zasnovo spletne strani
Ko poznate glavne strani, ki jih boste ustvarili, in način organiziranja spletne strani je čas za oblikovanje. Če sami niste vešči spletnega oblikovanja, imate tukaj dve glavni možnosti:
Uporaba spletnega sistema za oblikovanje spletnih strani
Za izdelavo spletne strani se vam ni treba več učiti kodiranja. Zdaj se lahko obrnete na ponudnike oblikovanja spletnih strani, ki vam olajšajo samostojno izdelavo. Ponudniki oblikovanih spletnih strani običajno ponujajo številne predloge, ki jih lahko izberete in vam omogočajo prilagajanje.
Lahko naložite svoje slike in jih kopirate, enostavno spremenite barve ter povlečete in spustite slike in druge elemente strani, kjer jih želite na strani.
Za nekoga, ki nima spretnosti kodiranja in ima omejen proračun, se je vredno držati spletnega graditelja in si tem olajšati stvari. Ne glede na izkušnje bo takšna, že vnaprej postavljena spletna stran izgledala zelo dobro, medtem ko vi samo spremenite podatke.
Oblikovanje spletne strani z oblikovalcem
Za bolj zapletena spletna mesta jih graditelj spletnih strani ne bo ponujal, se dogovorite za izdelavo spletne strani z oblikovalcem.
Raziščite oblikovalska podjetja in samostojne spletne oblikovalce na vašem območju in pripravite razgovore s komer koli, čigar slog vam je všeč. V vsakem intervjuju se prepričajte, da se pogovorite o svojih glavnih ciljih spletne strani in jasno opišite, kaj iščete. Bodite pozorni na vprašanja, ki vam jih zastavijo, in nasvete ali predloge, ki jih ponujajo – tako boste dobili občutek za njihovo raven znanja in ali so primerni.
Razvoj uspešnega oblikovanja spletnih strani s pravim strokovnjakom bo na koncu skupni projekt in najti najprimernejšo osebo za izdelavo je najpomembnejši korak v tem procesu.
Naredite kopijo spletne strani
Dizajn je pomemben, a eden od ključnih elementov uspešnega spletnega mesta je dobra kopija. Pisanje spletnih strani je spretnost, ki je že sama po sebi umevna in zlasti za poslovna spletna mesta bodo besede, ki jih izberete, bistveno vplivale na uspešnost vašega spletnega mesta pri doseganju vaših ciljev.
Pri mnogih spletnih straneh je v tem koraku najbolje, da najamete profesionalnega tekstopisca, ki ve, kakšno pisanje dobro deluje v spletu in vam lahko pomaga razjasniti položaj in sporočanje vašega podjetja, tako da bo odmevalo med vašo ciljno publiko.
Če je vaše spletno mesto bolj strastni projekt kot poslovno spletno mesto s ciljnim dobičkom, potem morda ne bi bilo toliko smiselno, če bi denar zapravili za profesionalne tekstopisce. Če boste kopijo spletnega mesta pisali sami, si vzemite nekaj časa in preberite najboljše prakse spletnega pisanja besedil.
Optimizacija spletne strani
Po objavi spletne strani je seveda pomebno, da vlagate vanjo. Če želite, da ljudje najdejo vašo spletno stran, morate razmišljati o tem, kako oblikovati svoje spletno mesto tako za iskalnike kot za ljudi (čeprav bi morali ljudje vedno imeti prednost). To pomeni, da se pred objavo naučite osnov SEO in optimizirate vsako podstran na svojem spletnem mestu.
Optimizacija iskalnikov je velika tema, toda za kratko različico vključuje:
- Izvajanje raziskav ključnih besed, da se naučite izrazov, ki jih uporablja vaša ciljna skupina (in kako konkurenčni so)
- Vključitev ustreznih ključnih besed v strukturo URL-jev, oznake naslovov, naslove, metaoznake slike in kopijo.
- Dodajanje meta opisov za vsako stran na vašem spletnem mestu.
- Vključitev naravnih notranjih povezav na vaših spletnih straneh z uporabo ustreznih ključnih besed v sidrnem besedilu.
Začnite s tem, preden vaša spletna stran postane javna, in to še naprej za vsako novo stran, ki jo sčasoma dodate.
Promocija spletne strani
Uspešno spletno mesto se ne začne in ustavi z dobrim dizajnom. Načrtovati morate tudi ukrepe za promocijo vaše spletne strani. SEO je del tega, vendar boste morda želeli razmisliti tudi o uporabi taktik, kot so plačljivo oglaševanje, trženje v družabnih omrežjih in trženje z vsebinami, da pripeljete uporabnike na vašo spletno stran.
Nova spletna mesta pogosto potrebujejo dodaten zagon, da pridobijo prve obiskovalce.
Pregled spletne strani
Z vašim spletnim oblikovanjem in kopijo spletnega mesta ste tako blizu! Zdaj se morate prepričati, da je vse videti dobro, preden svoje spletno mesto dejansko objavite na širokem spletu.
Vzemite si čas, da preberete vsako stran in poiščete morebitne napake. Prepričajte se, da vse vaše povezave kažejo na pravo mesto in da so vse informacije točne. Preverite, kako je spletna stran videti v mobilnih napravah in v različnih spletnih brskalnikih.
V tej fazi izvedbe spletne strani je dobro, da vključite zunanjega opazovalca. Prijatelj/sodelavec/poslovni partner naj pregleda spletno stran, da ugotovi, ali se jim zdi dovolj uporabna in se tudi njim vse zdi dobro. Ko ste vpeti v izvedbo spletne strani, bo nekdo drug lažje opazil težave z uporabnostjo kot vi.
Objava spletne strani
Ko ste prepričani, da je vse videti dobro in imate točno želeno spletno stran, jo objavite na spletu.
V tem trenutku (ali prej) nastavite račun Google Analytics in dodajte kodo za sledenje na svoje spletno mesto za pomoč pri zadnjem koraku.
Redno spremljajte svojo spletno stran
Ne glede na to, kako zelo se potrudite, v prvem poskusu ne boste prišli do popolne spletne strani. Če želite v celoti razumeti, kaj na vašem spletnem mestu deluje z vašo publiko, boste morali počakati in videti, kaj počnejo na vaši spletni strani.
Bodite pozorni na svojo analitiko in na podlagi podatkov poiščite priložnosti za izboljšanje zasnove vašega spletnega mesta, vaše kopije in tržnih taktik, ki jih sčasoma uporabljate.
Uspešna postavitev spletne strani je en majhen korak (čeprav je vse to zelo pomembno). Veliko več gre za to, kaj počnete po objavi. Poskrbite, da boste ustvarili najboljše spletno mesto, ki ste ga lahko, pa tudi načrt, kaj storiti po objavi, da boste dosegli uspeh. Včasih je kupec prišel v trgovino po rešitev, sedaj po večini to rešitev najde na spletu. Lepa spletna stran včasih ni dovolj – vključite pot do cilja in pa seveda, spletna stran naj bo hitra.
Potrebujete izvajalca za izdelavo spletne strani? Pokličite: 070 795 798.
Izpolnite obrazec in pridobite ponudbo: